Úrad Košického samosprávneho kraja, Námestie Maratónu mieru 1, 042 66 Košice www.vucke.sk

[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...

Začiatok stránky, titulka:

Domica – Silická Brezová – Gombasecká jaskyňa - Silica

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.

Pokračovanie obsahu:

Profil trasyDĺžka cyklotrasy: 29,1 km
Charakter: Trasa určená pre MTB bicykle
Právny stav: Existujúca legálne povolená cyklotrasa vedúca k jaskyniam, vyznačená ako úsek Cyklomagistrály Slovenský kras.
Evidenčné číslo: 029
Farba cyklotrasy: červená
Správca: SCK Slovenský kras Gemerská Hôrka
Súčasný stav: Maľované značenie a cykloznačky, mimo lesných úsekov, obnovil SCK Piešťany v roku 2009.

Popis vedenia: Trasa začína pri jaskyni Domica. Krátky úsek pokračuje smerom k štátnej hranici s Maďarskom, kde odbočuje do obce Kečovo. Na námestíčku v Kečove je pekné drevené odpočívadlo a malý kostolík. Za obcou vchádza na kamennú lesnú cestu, ktorá stúpa malebným prostredím Kečovských škrapov. Po miernom výstupe cykloturistu čaká asi 1 km dlhý úsek naprieč lúkou, ktorý pokračuje lesom spolu s červenou turistickou i cyklo značkou. Po vyjdení z lesa trasa pokračuje po spevnenej poľnej ceste. Takto schádza do obce Silická Brezová a pokračuje ku kostolu.

Po ceste do obce Silica sa nachádza odbočka do jaskyne Silická ľadnicaKostol je zaujímavý svojim riešením s hlboko predstavanou zvonicou. Z obce cykloturista pokračuje stúpaním na vrchol polí, odkiaľ je krásny výhľad na okolie. Naľavo je výhľad na kostolík v Ardove. Na rázcestí štátnych ciest trasa bočí vpravo a pokračuje do Plešivca. Pri gotickom kostole so zvonicou bočí vpravo a pokračuje k malému katolíckemu kostolu, pri ktorom zaujme vysoká tehlová zvonica štvorcového pôdorysu. Za obcou vchádza do lesa a kde čaká mierne náročné bicyklovanie (striedanie stúpaní a klesaní) po lesnom chodníčku až ku Gombaseckej jaskyni. Určite si nenechajte ujsť jej prehliadku, jaskyňa je známa predovšetkým unikátnymi brčkovitými sintrovými útvarmi.

Historická striekačka na námestí pri obecnej studni v SiliciOd jaskyne vedú značky na štátnu cestu do Silice, kde začína náročné stúpanie lesom vo viacerých serpentínach až na vrchol Silickej planiny. V závere stúpania sa vpravo nachádza horáreň Závozná, ďalej sa pokračuje skoro po rovine. Prostredie sa mení. Cykloturista vychádza z lesa na rozsiahlu planinu so širokými výhľadmi. Ako hrad čnie na kopčeku kostol v Silici. Zhruba v polovici náhornej jazdy je po pravej ruke malé parkovisko s odbočkou k jaskyni Silická ľadnica. Trasa však pokračuje priamo do obce Silica k centrálnej orientácii. Určite odporúčame vyjsť si ku krásnemu a vzácnemu opevnenému kostolu, stojacemu - bohužiaľ - na najvyššom mieste v obci.

Koniec obsahu.

MENU:

Pokračuj v menu alebo choď do inej sekcie.

Pokračovanie menu:

ZOZNAM SEKCII:

VYHLADAVANIE NA WEB SIDLE:

Hľadať

PÄTIČKA:

Copyright © 2024 Správa majetku KSK. Všetky práva vyhradené.
Stránky generuje redakčný systém WebJET.